dilluns, d’octubre 04, 2010

Mantis Religiosa al ataque!

Benvinguts un cop més a Olor a gespa humida!

Des de quan hi ha mantis religioses a Amposta? Doncs si n'hi ha! Avui pel matí, quan anava a esmorsar a la cuina i he pujat les persianes per a que entrés el sol. Ha estat llavors quan m'he trobat la sorpresa: una mantis religiosa estava ben subjecta a la mosquitera de la porta. 

 

M'ha sorprès molt, ja que la mantis és un insecte molt exòtic. No sabia ben bé si era perillós o no, i llavors m'he posat a investigar per Internet. Se veu que no són gens perilloses per la especie humana només els interessa buscar aliment (altres insectes petits) i has d'anar en precaució de no molestar-la però que són tan perilloses com el saltamontes. A una pàgina web he trobat una informació bastant curiosa que deia:
"Es muy difícil encontrar las mantis religiosas y/o sus saquillos de huevos solamente observando las plantas porque su color de camuflaje las esconde muy bien. Para encontrar mantis adultas, busque en plantas que están en flor y en las luces de los patios durante el mes de agosto y hasta fines de septiembre. Los machos adultos frecuentemente vuelan hacia las luces de los patios a fines del otoño. Sería una buena idea buscar en jardines orgánicos hogareños de flores y vegetables donde no se han usado insecticidas."
Solament aquest fragment ja m'ha recordat el pati-jardí de casa meva. El curiós es que el meu jardí esta situat a un pou, es a dir davant tenim un bloc de pisos molt alt i el voltant tot són cases igual que la meva i al mig queda l'espai dels jardins. I jo em pregunto... Com ha pogut arribar una mantis religiosa fins el pati de casa meva? Haurà tingut que escalar la fatxada del edifici!

En tot cas, ha estat una sorpresa inesperada, i una sensació estranya al veure que em seguia amb la mirada quan jo em movia davant d'ella.

Gee.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada